preskoči na sadržaj

Osnovna škola Satnica Đakovačka

 > Naslovnica
Vijesti

Vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu

Autor: Valerija Živković, 16. 4. 2020.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu, gdje se jedan dio odnosi i na roditelje. Kako biste kao roditelji bili upoznati s glavnim uputama i onime što se od učenika očekuje, donosimo vam tekst u nastavku.

Budući da ne možemo znati kad će se učenici vratiti u školu, potrebno je započeti s vrednovanjem i ocjenjivanjem tijekom nastave na daljinu. 


Jako je važno stvoriti krug povjerenja za učenje između učitelja, učenika, roditelja i škole. U tome krugu povjerenja svatko ima svoju ulogu. Učenici, naime, trebaju biti svjesni odgovornosti prema sebi i svom znanju te ih trebamo odgajati tako da ne predaju učiteljima uratke koje nisu sami napravili. Roditelji u tom smislu imaju veliku odgovornost. Na vama je da učeniku pružite trajnu potporu u sazrijevanju njihove svjesnosti za odgovornim ponašanjem.

 

 

Vezano uz vrednovanje i ocjenjivanje sljedeće upute važne su za roditelje.

U virtualnim učionicama u nastavi na daljinu primijenit ćemo malo drugačiji način ocjenjivanja. Veći naglasak stavit ćemo na povratne informacije učenicima i opisno praćenje učenika. Uz opisno praćenje učenika, bit će i ocjenjivanja.

Broj usmenih i pismenih ispita bit će smanjen.

Za predmete u predmetnoj nastavi koji se izvode četiri puta tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) bit će provedeno jedno usmeno ispitivanje do kraja nastavne godine. Ono će biti provedeno i u slučaju dvojbe oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.

Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno (Engleski jezik) usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan i nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.

Vrednovanje se ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavnog pokazatelja znanja, već treba obratiti pažnju i na druge elemente (aktivnost, redovitost u izvršavanju obveza, samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad...). To su elementi koje će učitelji uzimati u obzir. Aktivnost i samostalnost učenika u izvršavanju zadataka treba prepoznati, poticati i pozitivno vrednovati, počevši od domaćih zadaća pa sve do istraživačkih zadataka.

Svi će učenici tijekom nastave na daljinu dobiti po jednu ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali od njih se očekuje i da samostalno rade na složenijim, inovativnijim, zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da sudjeluju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.

Složeniji zadatci uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, istraživačke radove, praktične radove, prezentacije.

Dakle, u svim predmetima ocjenjivat će se aktivnost učenika preko sudjelovanja u virtualnim učionicama, rješavanja domaćih zadaća i zadataka. Tome će se pridodati jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu može biti ocijenjen i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka. Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici. 

Neki predmeti i nastavne cjeline zahtijevaju i provođenje pisanih provjera znanja. Kada to bude potrebno, učitelji će pisane provjere provesti putem zadataka u Google Formsu, zadavanja zadataka na koje će učenici odgovoriti i slikati svoje rješenje te ga poslati učitelju ili pomoću drugih alata, po procjeni učitelja. Tu treba naglasiti važnost jasne granice između situacije u kojoj roditelj daje potporu učeniku i pomaže mu savjetom, od one u kojoj roditelj umjesto učenika obavi određeni dio posla. Ovo drugo, naravno, nije prihvatljivo.

Svi složeniji zadatci koji će se ocjenjivati, kao i planirane pisane i usmene provjere, bit će upisane u Vremenik pisanih provjera u e-dnevniku na mjesečnoj razini.

Nemojte zanemariti čitanje. U ovim okolnostima kada su djeca kod kuće, kad osobito puno vremena provode pred digitalnim sadržajima, čitanje i pisanje kao temeljne kompetencije ne smijemo zanemariti. Uz lektire, učenici mogu čitati i ostala djela lijepe književnosti. U tome vam može pomoći web stranica e-lektire https://lektire.skole.hr/  , pristup je moguć s AAI identitetom , a za obiteljsko čitanje i čitanje iz zabave  posjetite stranicu https://sites.google.com/view/obiteljskacitaonica/home     - tu možete pronaći i zanimljive aktivnosti za zajedničko čitanje.

Svakako posjetite i virtualnu knjižnicu naše škole: https://sites.google.com/view/virtualnaknjiznicaossdj/početna-stranica

 

Prilikom zaključivanja ocjena na kraju nastavne godine, u obzir će se uzimati ocjene tijekom cijele školske godine. Dakle, na jednaki se način uzimaju u obzir ocjene i rad tijekom nastave na daljinu, kao i ocjene iz ostatka nastavne godine.

 

Nakon svega vjerojatno vas muči pitanje koja je onda uloga roditelja. Roditelj treba:

- Osigurati i postaviti djetetu pravila „škole u kući“ i odrediti vrijeme za učenje – djeca su navikla kod kuće raditi  samo domaću zadaću i provoditi slobodno vrijeme, to u ovim okolnostima više nije tako i na takav se način roditelji trebaju postaviti i prema djeci.

- Poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju. Odgovornost je roditelja pomoći djetetu, ali ne i raditi umjesto njega. Roditelji koji prelaze u pomoć koja to nije, štete razvoju odgovornosti i samostalnosti djeteta.

- Pomoći djetetu savjetom ili uputom, ali ne i raditi umjesto njega. (Iako je razumljivo nastojanje roditelja da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika ili izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti).

- Surađivati s učiteljima i stručnim suradnicima radi dobrobiti djece, poticanja na učenje i na dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu. 

 

U proteklih mjesec dana, od 16. ožujka 2020. godine, koliko već traje nastava na daljinu, zajedno smo prošli prve korake, svladali tehniku i sve njezine teškoće te nikakvih neugodnih iskustava nismo doživjeli, suradnja roditelja i škole bila je izvrsna. Sada kad nam slijedi drugi period nastave na daljinu u kojem kreće i ocjenjivanje, vjerujemo da ćete nam nastaviti biti podrška. Svima nam je na prvom mjestu dobrobit naših učenika koje trebamo skupa poticati na učenje, pogotovo u ovom vremenu kada je učenje i škola, pa makar i virtualna, jedina sigurnost koju im možemo pružiti.

Uslijed promjena okolnosti s obzirom na epidemiološku situaciju, možemo očekivati i promjene ili  nove smjernice, o čemu ćemo vas redovito ovim putem nastaviti obavještavati.

Imajmo i dalje razumijevanja jedni za druge. Sve druge teškoće ćemo svladati.

 

                                                                          

 

 

 




UDŽBENICI ZA 2023./2024. šk. god.
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Satnica Đakovačka / , Satnica Đakovačka / www.os-satnicadjakovacka.skole.hr / ured@os-satnicadjakovacka.skole.hr
preskoči na navigaciju