preskoči na sadržaj

Osnovna škola Satnica Đakovačka

 > Naslovnica
Vijesti

Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu

Autor: Valerija Živković, 30. 3. 2020.

Izvođenje nastave na daljinu predstavlja izazov za učitelja i učenika, ali i za cjelokupnu obitelj jer se proces učenja i poučavanja odvija kod kuće pa je potrebno osigurati određene preduvjete za učenje. U nastavku vam donosimo preporuke kako organizirati radni dan.

Izvođenje nastave na daljinu predstavlja izazov za učitelja i učenika, ali i za cjelokupnu obitelj jer se proces učenja i poučavanja odvija kod kuće pa je potrebno osigurati određene preduvjete za učenje. Stoga je ova preporuka napisana na jednostavan način s konkretnim primjerima koji mogu biti od pomoći i roditeljima/skrbnicima.

Uvjeti za učenje podrazumijevaju opremu za nastavu za daljinu (računalo, laptop, tablet ili mobitel povezan na Internet) i potrebne udžbenike. Dobro je za učenike kod kuće organizirati mirni kutak za učenje. Dobro je pokušati uvesti redovitu strukturu radnoga dana za učenike. Posebno je važno da roditelji o tome vode brigu kod mlađe djece koja pohađaju razrednu nastavu, a dobro je i da se određenih preporuka drže i stariji učenici, na taj način brinemo i o psihofizičkome zdravlju djece.

U nastavku su preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom radnoga tjedna, a prijedlozi u nastavku mogu predstavljati pomoć u izradi vlastitoga plana.

 

RAZREDNA NASTAVA

Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje). Možda se čini da je 5 sati dnevno zahtjevno, ali ne smije se zaboraviti da su do uvođenja nastave na daljinu učenici u fizičkoj učionici svaki dan provodili najmanje 4 sata, a poslije su učili kod kuće.

Kako bi se omogućilo stjecanje radnih navika, dobro je da učenici imaju sličnu organizaciju vremena svaki radni dan. Dakle, praćenje Škole na Trećem čvrsta je preporuka, no taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu, budući da postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica.

Ogledni primjer rasporeda za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):

Vrijeme

Prijedlog aktivnosti učenika

Prijedlog za roditelje

HRT3 8-11

Učenici prisustvuju Školi na Trećem

Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju

Vježbaju (TZK)

Glazbeno i likovno se izražavaju

Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno

Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV

11 –13

Ručak i odmor

Razgovor s ukućanima

Igra

Pripreme ručak

Razgovaraju s djecom

13 – 15

Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj

Naprave nešto svojim rukama O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu

Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno

Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno

Surađuju s učiteljem, pedagoginjom ili knjižničarkom

 

 

PREDMETNA NASTAVA

Učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje).

Sve videolekcije koje se prikazuju na Sportskoj televiziji dostupne su i na mrežnim stranicama Škole za život pa se mogu pregledavati i upotrebljavati i nakon emitiranja

Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave u osnovnoj školi:

Vrijeme

Prijedlog aktivnosti učenika

Prijedlog za roditelje

SPTV 8-12

Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama, prate  videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu ...

Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju

Vježbaju (TZK),

glazbeno i likovno se izražavaju

Odmore se nakon svakih 45 minuta

Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV

12 –14

Ručak i odmor

Razgovor s ukućanima

Igra

Pripreme ručak (ili daju upute kako ga pripremiti) Razgovaraju s djecom

14 - 17

Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj

Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, maketu, posade biljku...)

O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima

Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga Čitaju

Odmore se svakih 45 minuta

 

 

 

 

Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno

Surađuju s razrednikom i po potrebi s pedagoginjom ili knjižničarkom

 

Zaključno, gore su navedeni samo neki od mogućih rasporeda za učenike različitih uzrasta koji su u skladu sa sadašnjim provođenjem nastave na daljinu u Republici Hrvatskoj.

Važno je uvesti redovitu strukturu dana, onako kako odgovara vama i vašoj djeci, ali koja će biti stalna i u kojoj će učenici redovito obavljati svoje školske aktivnosti i zadatke.

Dobro je napraviti si i plan učenja. U kalendar ili bilježnicu dijete može upisati zadatke, obveze i rokove koje za njih ima. Neka stavi taj plan na vidljivo mjesto kraj radnog stola da svaki dan služi kao podsjetnik.

 

 

 

Izrađeno prema: Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, 2020. godina

 

 

 

 

 




UDŽBENICI ZA 2023./2024. šk. god.
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Satnica Đakovačka / , Satnica Đakovačka / www.os-satnicadjakovacka.skole.hr / ured@os-satnicadjakovacka.skole.hr
preskoči na navigaciju